Ładowanie Wydarzenia

Akademia MENEDŻERA - Narzędzia nowoczesnego przywództwa

MODUŁ 4 – 27.10.2020

ONLINE

szkolenie 4 dniowe

cena

800 PLN + VAT

 

 

Prowadzący szkolenie

Arkadiusz_Bednarski

ARKADIUSZ BEDNARSKI

Trener i doradca biznesowy z ponad 20-letnim doświadczeniem
Maciej Sasin zdjęcie

MACIEJ SASIN

Trener, coach, konsultant rozwoju organizacji
k.kuspit-zdjecie

KONRAD KUŚPIT

Trener, doradca, coach
Szymon Nęcki

SZYMON NĘCKI

Trener umiejętności menedżerskich

O szkoleniu

AKADEMIA dedykowana jest Menedżerom na stanowisku kierowniczym w swojej organizacji

Tematyka spotkań:

  • AUTORYTET MENEDŻERA, INSPIRUJĄCE PRZYWÓDZTWO
  • KOMUNIKACJA I BUDOWANIE ZESPOŁU
  • MOTYWOWANIE I DELEGOWANIE
  • NEGOCJACJE W BIZNESIE 2020 – NAJNOWSZE TRENDY, KLUCZOWE UMIEJĘTNOŚCI, EFEKTYWNE STRATEGIE
Business Brainstorming Graph Chart Report Data Concept

szkolenia

MODUŁ I „AUTORYTET MENEDŻERA, INSPIRUJĄCE PRZYWÓDZTWO”

 

Menedżer a lider

  • Zrozumienia istoty przywództwa, jego poziomów
  • Zachowania przywódcy i menedżera
  • Budowanie autorytetu menedżera
  • Wyznaczenie kierunku własnego rozwoju
  • Zachowania przywódcy i menedżera – dyskusja moderowana
  • Budowanie autorytetu lidera – dyskusja moderowana

Przywództwo sytuacyjne wg K. Blancharda

  • 4 poziomy gotowości
  • Symptomy pracowników na poszczególnych etapach rozwoju
  • 4 style przywództwa
  • Efektywność poszczególnych stylów przewodzenia
  • Poziom gotowości, a styl przywództwa
  • Poziomy gotowości w moim zespole – ćwiczenie

Efektywne zachowania szefa do poszczególnych etapów rozwoju pracownika

  • Przydzielanie zadań i ustalanie celów w różnych sytuacyjnych stylach kierowania
  • Przyczyny niechęci menedżerów do delegowania – dyskusja moderowna
  • Jakie zadania delegować, a jakie wykonać osobiście?
  • Poziomy delegowania zadań
  • Delegowanie zadań – model
  • Delegowanie zadań – ćwiczenie

Przywódca, który motywuje

  • Czym jest autorytet – dyskusja moderowna
  • Korzyści z relacji opartej na autorytecie – dyskusja moderowna
  • Co motywuje ludzi– ćwiczenie
  • Czynniki higieny, a motywatory
  • Poziom motywacji a efektywność działania
  • Analiza czynników podnoszących poziom motywacji
  • Analiza i wykorzystanie własnych motywacji
  • Metody motywowania członków zespołu
  • Informacja zwrotna i jej rodzaje
  • Rozwiązywanie problemów – rozmowa – rozwiązanie problemu

 

MODUŁ II „KOMUNIKACJA I BUDOWANIE ZESPOŁU”

Rozpoczęcie szkolenia

  • Cele szkolenia i wspólne zasady
  • Oczekiwania uczestników

Zasady i przebieg komunikacji między ludźmi w organizacji

  • Mapa to nie terytorium, czyli o subiektywnym postrzeganiu rzeczywistości
  • Zniekształcenia w komunikacji – skąd się biorą i jak im zapobiegać?
  • Efekt głuchego telefonu i zapobieganie jemu

Style społeczne: różne typy – jak się komunikować i radzić sobie z różnymi osobowościami

  • Autoanaliza swojego typu osobowości
  • Jak radzić sobie z różnymi typami osób?
  • Analiza SWOT każdego z typów

Zasady efektywnej pracy w zespole

  • Rola lidera w pracy zespołowej
  • Jak funkcjonują efektywne zespoły?
  • Nastawienie na cele i na relacje w pracy zespołowej
  • Rola zasad w zespole i podział odpowiedzialności w zespole

Etapy rozwoju zespołu

  • Fazy rozwoju zespołu: tworzenie, ścieranie, normowanie, efektywność
  • Jak przełamywać trudne sytuacje w pracy zespołowej?

Zjawiska w pracy zespołowej, które osłabiają lub wzmacniają zaangażowanie jego członków

  • 5 dysfunkcji pracy zespołowej
  • Zjawiska psychologiczne mające wpływ na pracę zespołową

Podsumowanie szkolenia

  • Podsumowanie szkolenia
  • Wytyczenie obszarów do pracy po szkoleniu

 

MODUŁ III „MOTYWOWANIE I DELEGOWANIE”

Rozpoczęcie szkolenia

1. „Prototyp” – Inspirująca gra szkoleniowa

  • Czy delegowanie jest proste? Uczestnicy testują swoje umiejętności i przekonania dotyczące
    delegowania

2. „Sztuka skutecznego delegowania” – Jak działać w obliczu różnorodności zespołu?

  • Definicja i obszary delegowania
  • Co delegować?
  • Czego nie delegować?
  • Jak identyfikować oba obszary?
  • Najważniejsze elementy delegowania
  • Prawidłowe wyznaczanie celów/zadań
  • Ustalanie mierników – jak efektywnie kontrolować realizację zleconych zdań?
  • Zasady definiowania KPI
  • Zasady delegowania
  • Zasady dotyczące procesu – tzw. twarde
  • Zasady dotyczące relacji – tzw. miękkie

Rozmowa delegująca – efektywne przekazywanie zadań współpracownikom

  • Zasady komunikacji w rozmowie delegującej
  • „Must have” rozmowy delegującej
  • Stosowanie narzędzia kontraktu psychologicznego

3. „Zarządzanie sytuacyjne w delegowaniu” – Wprowadzenie do teorii Kena Blancharda

Profilowanie behawioralne – identyfikacja stylu kierowania (test autodiagnostyczny dla Uczestników)

Integracja siatki stylów kierowania z teorią K. Blancharda

Wprowadzenie do teorii K. Blancharda:

  • 4 etapy dojrzałości współpracowników
  • Wskaźniki behawioralne 4 etapów
  • Motywowanie na każdym z 4 etapów
  • Motywowanie a delegowanie

Delegowanie zgodnie ze sztuką zarządzania sytuacyjnego wg. K. Blancharda:

  • Zarządzanie przez zadania
  • Zarządzanie przez cele
  • Zarządzanie przez wizję

4. “R1, R2, R3, R4” – Rozmowy delegujące wg. teorii Blancharda osadzone w realiach zawodowych uczestników

Rozpoznawanie stopnia dojrzałości współpracownika w świetle teorii K. Blancharda

Dobór metody delegowania ZPZ, ZPC, ZPW

5. „Procedura delegowania” – Warsztat kreatywny wypracowania optymalnego schematu rozmowy delegującejw realiach zawodowych uczestników

Praca metodą „karuzeli pomysłów” ukierunkowana na wypracowanie elastycznej, dopasowanej do potrzeb Uczestników procedury prowadzenia skutecznej rozmowy delegującej

6. „Układanka Herzberga” – Ćwiczenie inspirujące z zakresu motywacji

Uczestnicy mierzą się z własnymi przekonaniami dotyczącymi motywacji. Co motywuje, a co nie?

7. „Historia motywacji” – Wprowadzenie do współczesnych teorii motywacji

Czym jest motywacja?

  • Definiowanie zagadnienia
  • Motywacja vs. zaangażowanie
  • Motywacja wewnętrzne vs. zewnętrzna

Teorie potrzeb, procesu i wzmocnienia – współczesne podejście do zagadnienia motywacji

  • Teoria Herzberga,
  • Teoria McGregora
  • Teoria Alderfera
  • Teoria V. Vrooma
  • Teoria Skinnera
  • To która teoria jest tą właściwą?

Jak wykorzystać znane teorie w praktyce?

  • Czy motywacja jest osobnym procesem zarządczym?
  • Jak łączyć motywowanie współpracowników z codziennymi działaniami zarządczymi?
  • Jak praktycznie stosować motywowanie?

Motywacja 3.0 wg. D.Pinka

  • Autonomia Sens i Mistrzostwo
  • Pokolenia X Y Z wobec motywatorów Pinka

Metoda motywacji błyskawicznej M. V. Pantalona

  • Jak zmotywować samego siebie do zmiany?
  • Jak motywować i wywierać etyczny wpływ na współpracowników?

8. „The D. McGregor game” – Inspirująca gra szkoleniowa z zakresu motywacji

Jak działa motywacja w praktyce projektowej? Uczestnicy tworzą zespoły projektowe 2 typów.
Który będzie skuteczniej zmotywowany?

9. „Feedback czy feedforward? ” – Wprowadzenie w praktykę motywowania na codzień w procesie komunikacji

Zapobieganie manipulacji i sytuacjom konfliktowym w komunikowaniu informacji zwrotnej:

  •  Komunikat „Ja” vs. „Ty” – jak działają w feedbacku menedżerskim
  • Jak komunikować się bez przemocy w warstwie werbalnej i niewerbalnej?
  • Odwołanie do zachowań vs do osoby

Funkcja informacji zwrotnej w procesie zarządzania przez cele:

  • Motywowanie
  • Korygowanie
  • Informowanie

Sposoby udzielania informacji zwrotnej:

  • Metoda kanapki (2-3 warstwowej)
  • Metoda „Z”
  • Metoda FUO/FUKO

Właściwe dopasowanie metody informacji zwrotnej do odbiorcy

Właściwa reakcja na informację zwrotną

Radzenie sobie z oporem na informację zwrotną

Kontrakt psychologiczny raz jeszcze – rola w skutecznej komunikacji i zarządzaniu; model pełnej ekspresji

10. „Toolbox motywacji” – Warsztat kreatywny wypracownia praktycznych działań z zakresu motywowania

Praca metodą „BW 635” ukierunkowana na wypracowanie dopasowanej do potrzeb Uczestników (specyfiki pracy i charakteru Organizacji) listy praktycznych działań motywujących

11. Poligon doświadczalny – Rozwiązania z zakresu komunikacji, dedykowanie realiom zawodowym uczestników

Praktyczny warsztat zastosowania metod, technik i narzędzi skutecznej komunikacji dobranych do zdefiniowanych wcześniej wyzwań z zakresu:

  • Delegowania
  • Motywowania

12. Podsumowanie szkolenia

Karta ssc

  • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
  • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
  • Continue – jakie zachowania kontynuujemy

Wnioski

 

MODUŁ IV „ NEGOCJACJE W BIZNESIE 2020 – NAJNOWSZE TRENDY, KLUCZOWE UMIEJĘTNOŚCI, EFEKTYWNE STRATEGIE ”

I. Nowości w podejściu do negocjacji na progu trzeciej dekady XXIw.: 

  • Prenegocjacje – sposoby przygotowania do negocjacji w realiach szerokiego dostępu do informacji i licznych konkurencyjnych ofert
  • Strategie zyskiwania przewagi w negocjacjach na odległość – email, telefon, aukcje, zapytania ofertowe, przetargi
  • Nowe techniki ataku na cenę – jak atakować cenę… i skutecznie jej bronić!

II. Dziewięć przykazań negocjacyjnych:

  • 3 podstawowe prawa negocjacji – ich łamanie to trzy najczęściej popełniane błędy negocjacyjne
  • 3 główne zasady składania oferty negocjacyjnej: kotwicy, kontrastu, korzyści – czyli jak przekuć przeciętne wyniki na wybitne
  • 3 kluczowe akronimy: BATNA, WAP, ZOPA – co teorie opracowane przez Harvardzką Szkołę
  • Negocjacji mogą zaoferować praktykom

III. Negocjacje oparte o współpracę (gdy celem hest długotrwała, owocna relacja) vs. negocjacje nastawione na wygraną za wszelką cenę:

  • Test diagnostyczny „win-win w mojej branży?” –narzędzie pozwalające sprawdzić na ile własna branża/biznes ma potencjał do osiągania win-win
  • Fakty i mity podejścia win-win – kiedy do niego dążyć, a kiedy je porzucić?
  • Mentalność negocjatorów nastawionych na wygraną za wszelką cenę – czym się kierują, jak działają, jak z nimi rozmawiać?

IV. Trudne sytuacje negocjacyjne i sposoby radzenia sobie z nimi

  • Gdy nie mamy alternatyw – np. z monopolistami
  • Gdy oni mają istotną przewagę i próbują dokręcać nam śrubę – np. w negocjacjach z kluczowym klientem od którego zależy nasze być albo nie być
  • Gdy w powietrzu wisi konflikt – jak łagodzić napięcia, zmniejszać impas i budować rozwiązania mimo negatywnego nastawienia

V. Kluczowe kompetencje każdego negocjatora – warsztat rozwoju umiejętnościK

  • Korzystanie z mowy ciała w negocjacjach – subtelne znaki i oczywiste „poker tells”, na co patrzeć u innych, a co kontrolować u siebie podczas negocjacji (analiza wideo)
  • Budowanie relacji – jak negocjować, żeby budować stabilne relacje biznesowe na wiele lat, a jednocześnie osiągać satysfakcjonujące wyniki
  • Techniki manipulacyjne w negocjacjach – jak się przed nimi bronić, a może stosować?

KONTAKT

Zakres merytoryczny

favicon

Zespół ds szkoleń miękkich

534 255 801

Biuro Konferencji i Szkoleń

vfc małe

Biuro

Tel. 791 404 321

Patron medialny