DLA KOGO?
REZULTATY SZKOLENIA:
METODY REALIZACJI:
09:00 Rozpoczęcie szkolenia
Moduł 1: Autorytet lidera i przywódcy. Efektywne wykorzystywanie władzy a proces motywowania
Sposoby prowadzenia modułu:
Wypracowanie metod wykorzystywania władzy oraz stanowiska do wywierania wpływu na innych. Ćwiczenia grupowe na określenie wzorowych zasad postępowania lidera w pracy z zespołem. Studium przypadku w oparciu o sytuacje z życia uczestników.
Moduł 2: Techniki strategiczne w motywowaniu indywidualnym i zespołowym
Pragnienia i zaspokajanie pragnień pracowników w świetle motywowania wg piramidy potrzeb Maslowa.
Sposoby prowadzenia modułu:
Zwiększenie umiejętności uczestników z wykorzystaniem metodycznych technik podnoszenia kompetencji zarządczych. Ćwiczenia z analizą ludzkich potrzeb na podstawie filozofii Maslowa.
Przedstawienie i przećwiczenie na sytuacjach symulowanych technik motywacyjnych McGregora
i McClellanda.
Przeprowadzenie z uczestnikami testu z rozpoznawania własnych motywatorów.
Moduł 3: Motywowanie poprzez delegowanie zadań oraz celów
Sposoby prowadzenia modułu:
Sposoby stawiania zadań i celów oraz delegowania poprzez przenoszenia odpowiedzialności – ćwiczenia indywidualne i grupowe. Przedstawienie konkretnych, metodycznych przykładów delegowania w obszarach uprawnień, projektów i celów – różnice i podobieństwa.
Interaktywnie poprowadzony wykład z obszaru metodyki motywacji. Warsztat z użyciem delegowania zadań i celów na bazie konkretnych przypadków z życia uczestników.
Moduł 4: Motywowanie finansowe. Jak tworzyć i wykorzystać narzędzia?
Moduł 5: Warsztatowe ABC… – sesje z kamerą video z obszaru modułu 2 i 3
Sposoby prowadzenia modułu
Praktyczne wskazówki i ćwiczenia dotyczące konkretnych sytuacji z życia firmy z użyciem kamery.
Moduł 6: Motywowanie za pomocą feedbacku managerskiego – zarządzanie informacją zwrotną
Sposoby prowadzenia modułu:
Określenie wzorcowego modelu postępowania lidera w zespole – ćwiczenia grupowe. Wypracowanie metod i przećwiczenia technik udzielania efektywnej informacji zwrotnej w mikro – scenkach warsztatowych.
Moduł 7: Trudne i niepopularne sytuacje przełożony – podwładny
Sposoby prowadzenia modułu:
Przekazanie skutecznych narzędzi socjotechnicznych do łagodzenia emocji i wywierania wpływu,
w postaci gier i sytuacji symulowanych. Usystematyzowanie wiedzy z obszaru zachowań pracowników i możliwości ich przewidywania.
Studium przypadku w oparciu o doświadczenia z życia firmy i funkcjonowania poza strukturą.
Moduł 8: Warsztatowe ABC… sesje z kamerą video z obszaru 6 i 7 modułu
Sposoby prowadzenia modułu:
Praktyczne wskazówki i ćwiczenia dotyczące konkretnych sytuacji z życia firmy z użyciem kamery
Moduł 9: Pomost w przyszłość
16:00 Zakończenie szkolenia
Tel. 791 404 321