DLA KOGO?:
REZULTATY SZKOLENIA:
METODY REALIZACJI:
Moduł 1: Runda otwarcia
Moduł 2: Awans i co dalej? Komunikacja managerska
Sposoby prowadzenia modułu:
Wskazanie kluczowych elementów emocjonalnych determinujących nową pozycję w organizacji. Wdrożenie i przećwiczenie elementarnych funkcji w pracy przełożonego. Zastosowanie symulacji, jako podłoża do pokazania w praktyce sposobów oddziaływania na starych znajomych.
Moduł 3: Pierwsze najważniejsze działania managerskie.
Sposoby prowadzenia modułu:
Postrzeganie siebie, jako szefa – wypracowanie nowych wartości mentalnych. Interaktywna dyskusja przeplatana wiedzą praktyczną i przykładami z życia w zakresie sposobów, granic i poziomu zaufania w komunikacji z podwładnymi. Dostarczenie psychonarzędzi do optymalnego wykorzystania potencjału grupy ze szczególnym uwzględnieniem dotychczasowych relacji.
Ustalanie celów i priorytetów – ćwiczenia praktyczne. Wprowadzenie zmian w kierunku,
myśleniu oraz działania uczestników z wykorzystaniem dotychczasowych przyzwyczajeń uczestników.
Przedstawienie skutecznych zasad ustalania celów, planowania oraz elementów zarządzania czasem w praktycznej formie na podstawie konkretnych przykładów z grupy.
Omówienie i przekazanie uczestnikom narzędzi wspomagających omówione sytuacje.
Moduł 4: Diagnoza delegowania uprawnień, projektów oraz celów
Sposoby prowadzenia modułu:
Sposoby delegowania oraz przenoszenia odpowiedzialności – ćwiczenia indywidualne i grupowe. Przedstawienie konkretnych, metodycznych przykładów delegowania w obszarach uprawnień, projektów i celów – różnice i podobieństwa.
Interaktywnie poprowadzony wykład z obszaru metodyki motywacji. Warsztat z użyciem delegowania uprawnień na bazie konkretnych przypadków z życia uczestników.
Moduł 5: Podstawowe techniki motywacji i udzielania informacji zwrotnej (feedbacku)
Przygotowane ćwiczenia do modułu:
Sposoby prowadzenia modułu:
Zwiększenie umiejętności uczestników z wykorzystaniem metodycznych technik podnoszenia kompetencji zarządczych. Ćwiczenia z analizą ludzkich potrzeb na podstawie filozofii Maslowa.
Przedstawienie i przećwiczenie na sytuacjach symulowanych technik motywacyjnych McGregora
i Maslova oraz sposoby, w jaki powinno się z nich korzystać, na co dzień.
Określenie wzorcowego modelu postępowania lidera w zespole – ćwiczenia grupowe. Wypracowanie metod i przećwiczenia technik udzielania efektywnej informacji zwrotnej w mikro – scenkach warsztatowych.
Moduł 6: Pomost w przyszłość
Rekomendacje do następnych działań rozwojowych
Tel. 791 404 321