Ładowanie Wydarzenia

ASERTYWNA KOMUNIKACJA URZĘDNIKA - JAK BYĆ BARDZIEJ SKUTECZNYM, ZACHOWUJĄC DOBRE RELACJE Z INNYMI?

24 VI 2020

Warszawa

szkolenie 1 dniowe

cena

990 PLN + VAT

Prowadzący szkolenie

E.Sałacka-Mańka_zdjęcie

EMILIA SAŁACKA-MAŃKA

Certyfikowany trener, psycholog, urzędnik służby cywilnej

O szkoleniu

GRUPA DOCELOWA:

Szkolenie zarówno dla pracowników, jak i kadry kierowniczej. Dla wszystkich, którzy poszukują odpowiedzi na pytanie: jak wzmocnić swoje asertywne umiejętności? Jak dzięki nim lepiej komunikować się, osiągając swoje cele? Jak pozostać sobą, a jednocześnie budować dobre relacje z otoczeniem.

 

CELE SZKOLENIA:

Po szkoleniu będziesz potrafił/-a:

  • wskazać swoje obszary większej i mniejszej asertywności
  • określić podstawy własnych umiejętności asertywnych (zasoby, prawa, elementy asertywnego monologu wewnętrznego)
  • wymienić sprawdzone sposoby i techniki asertywnego zachowania w różnych sytuacjach zawodowych

 

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:

  • lepiej poznasz siebie
  • wzmocnisz poczucie własnej wartości i pewność siebie
  • łatwiej zbudujesz w urzędzie pozytywne relacje (oparte na wyrażaniu siebie i szacunku dla innych)
  • zwiększysz szanse na realizację swoich celów i planów
  • osiągniesz większą sprawność komunikacji ze współpracownikami, podwładnymi, przełożonymi, klientami

 

To szkolenie jest dla Ciebie, jeśli chcesz nauczyć się:

  • skutecznie odmawiać
  • lepiej wyrażać siebie, nie pogarszając relacji z innymi
  • mówić otwarcie o swoich emocjach, potrzebach, oczekiwaniach i opiniach
  • konstruktywnie reagować na ocenę (krytykę i pochwały)
  • zadbać o własne interesy, nie raniąc innych
  • wyznaczać granice i komunikować ludziom, jak chcesz, by Cię traktowali
  • doskonalić swoje umiejętności komunikacyjne przełożonego, podwładnego, członka zespołu

 

METODY:

Szkolenie prowadzone jest przy wykorzystaniu aktywnych metod uczenia, takich jak: praca indywidualna, praca w małych grupach, analiza przypadków, dyskusje, omawianie przykładów, autodiagnoza, miniwykłady z omówieniem przykładów praktycznych, multimedia w postaci krótkich filmów.

asertywna komunikacja

szkolenia

09:30 Rozpoczęcie szkolenia

Co wiemy o asertywności?

  • nie tylko umiejętność mówienia „nie”
  • zachowania asertywne, agresywne, uległe
  • dlaczego zachowujemy się nieasertywnie
  • korzyści z asertywności
  • ja i moja asertywność – diagnoza

Jak asertywność może nam pomóc w pracy w urzędzie?

  • kontakty ze współpracownikami
  • relacje z szefem
  • zarządzanie pracownikami
  • kontakt z klientem

10:30 Przerwa na kawę

Nad czym warto pracować, by wzmocnić swoją asertywność?

  • znajomość własnych zasobów: mocne strony, umiejętności, zalety
  • głos wewnętrznego krytyka
  • postawa życiowa: ja jestem OK i Ty jesteś OK
  • asertywne prawa

Asertywna odmowa – jak mówić NIE, pracując w urzędzie?

  • warunki skutecznej odmowy
  • jak odmawiać, by nie ranić innych
  • techniki, które wspierają asertywną odmowę
  • potrafię odmówić, potrafię prosić

Jak wyrażać negatywne emocje i bronić siebie w trudnych sytuacjach?

  • mówienie o emocjach – dlaczego mamy z tym kłopot
  • gniew, złość, zdenerwowanie – czemu ważne jest, co z nimi robisz
  • jak radzić sobie z zakłopotaniem
  • narzędzia komunikacji, które pozwalają na lepsze wyrażanie siebie
  • obrona własnych granic – jak reagować, gdy ludzie naruszają Twoje terytorium

13:00 Lunch

Jak asertywnie odpowiadać na ocenę i krytykę w pracy?

  • asertywne reagowanie na oceny
  • odpowiadanie na różne rodzaje krytyki
  • przyjmowanie pochwał i komplementów
  • asertywne wyrażanie swoich opinii

15:30 Zakończenie szkolenia

KONTAKT

Zakres merytoryczny

vfc małe

Zespół szkoleń

koordynator szkolenia
Tel. 791 404 321

Biuro Konferencji i Szkoleń

vfc małe

Biuro

Tel. 791 404 321