Udział w szkoleniu pozwoli na nabycie praktycznych umiejętności dotyczących radzenia sobie w sytuacji oporu komunikacyjnego ze strony współpracowników i podwładnych. Dodatkowo da możliwość nabycia umiejętności panowania nad emocjami z wykorzystaniem inteligencji emocjonalnej oraz zyskania wiedzy na temat własnych motywatorów do działania. Uczestnicy będą mieli możliwość uzyskania informacji jak najefektywniej radzić sobie w trudnych procesach grupowych.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:
Dzięki szkoleniu prowadzonemu metodami warsztatowymi uczestnicy
METODY PRACY JAKIE STOSUJEMY PODCZAS SZKOLENIA:
Podczas zajęć szczególny nacisk zostanie położony na aktywność uczestników. Zajęcia będą prowadzone metodą warsztatową. Szkolenie będzie realizowane w oparciu o skuteczne, angażujące metody uczenia ludzi dorosłych, przede wszystkim zdobycie konkretnych umiejętności i wyciąganie wniosków z doświadczeń. Wykorzystane zostaną testy, przeprowadzone dyskusje moderowane, ćwiczenia indywidualne i grupowe, scenki z symulacjami trudnych sytuacji. Zarówno ćwiczenia jak i część teoretyczną dostosowane zostanie do specyfiki branży i oparte o konkretne, realne przykłady.
Moduł I
Psychologiczne aspekty budowania efektywności zespołu
Komunikacja grupowa to wielowymiarowy proces nadawania, przesyłania, odbierania i interpretowania komunikatów. Jej celem jest między innymi doskonalenie porozumienia, współpracy i współdziałania pomiędzy osobami i grupami. O skutecznej komunikacji możemy mówić dopiero wtedy, gdy informacja jest odebrana zgodnie z intencjami nadawcy. Pierwszy moduł będzie wprowadzał uczestników w zagadnienia skutecznej komunikacji w trudnych sytuacjach. Uczestnicy zdiagnozują swój styl komunikacyjny i wypracują metodę dopasowywania komunikatów do odbiorcy .
Test autodiagnostyczny – Style komunikacyjne
Moduł II
Moje DNA motywacyjne – co mnie motywuje ?
W drugim module uczestnicy będą mieli okazje poznać swoje własne DNA motywacyjne w oparciu o ćwiczenia praktyczne oraz wykorzystanie testu Tamary Lowe. Każdy z uczestników pozna swoje własne motywatory i zbuduje strategię działań motywacyjnych w chwilach kryzysowych.
Moduł III
Inteligencja emocjonalna w pracy czyli wykorzystaj swoje emocje do budowania zespołu.
Moduł oparty jest o wykorzystanie gry interaktywnej . Gra posłuży, jako przykład rozwijania kompetencji komunikacji i barier utrudniających efektywną komunikację i wyrażanie emocji i uczuć
Informacja zwrotna trenera w zakresie wykorzystywania emocji w procesie budowania relacji grupowych
Moduł IV
Human Dynamics – budowanie efektywnych zespołów
Moduł nastawiony jest na zdobycie praktycznych umiejętności budowania zespołu i poznania sposobów kreowania atmosfery efektywnej współpracy w zespole. Moduł ten dostarczy praktycznej wiedzy pozwalającej wypracować techniki motywacji a także przełożyć tę wiedzę na praktykę. Uczestnicy posiądą umiejętności podnoszenia poziomu motywacji współpracowników, łagodzenia sytuacji raniących, wyjaśniania spraw niejasnych w atmosferze życzliwości i zrozumienia.
Walt Disney w procesie grupowym
Moduł V
Jak poznać siebie – analiza własnej osoby
Na tym module uczestnicy stworzą swój własny plan działania, jak pracować nad swoimi lukami kompetencyjnymi w zakresie komunikacji. Zrozumieją również czym jest zdrowe, bezwarunkowe poczucie własnej wartości pochodzące z nawiązania kontaktu ze swoim wewnętrznym „JA”. Poznają swoje pozytywne cechy komunikacji z innymi i dowiedzą się, nad którymi mogą jeszcze popracować.
Moduł VI
Sytuacje konfliktowe w zespole – synergia konfliktu
W życiu każdego zespołu zdarzają się trudne sytuacje. Konflikt jest wspólnym problemem jego uczestników. Aby został konstruktywnie rozwiązany, powinny być uwzględniane interesy wszystkich stron. Stwierdzono, że konflikty w organizacjach są nieuniknione, a czasami nawet niezbędne. W module tym uczestnicy na bazie gier i casy study będą przyglądać się zjawisku konfliktu, a w symulowanych sytuacjach w nim bezpośrednio uczestniczyć.
16.00 Zakończenie szkolenia
Tel. 791 404 321