9.00 Rozpoczęcie szkolenia
Coaching w organizacji uczącej się i menedżer jako motywujący Coach
- Definicja coachingu
- Jak zbudować efektywną relację coach/ menedżer – pracownik?
- Cele coachingu
- Kto może być coachem? Zmiana przekonań, nastawienia i automotywacji przez coaching
- Budowanie relacji a coachingowe podejście do zarządzania
- Szef jako coach
Jakie cechy wspomagają pracę coacha, a jakie mogą ją utrudniać?
Umiejętności komunikacyjne niezbędne w warsztacie coacha
Osobowość coacha – ocena kompetencji
- Narzędzia coacha
- Informacja zwrotna
- Zadawanie tzw. mocnych i celnych pytań
- Parafraza jako narzędzie w coachingu
- Championing i wyzwania
- Podstawowe obszary coachingu
Określenie stanu zastanego
Zawarcie kontraktu
Obserwacja
Informacja zwrotna
Budowanie relacji
- Metoda GROW w coachingu menedżerskim nastawionym na rozwiązywanie problemów
- Symulacja prowadzenia rozmowy ukierunkowanej na rozwiązanie problemu z menedżerem średniego szczebla z zastosowaniem mentody GROW
- Efekty w procesie coachingu – ustalanie celów i obserwacja postępów
- Wdrażanie coachingu do organizacji
- Case study z zakresu coachingu.
Wymagania i oczekiwania pracowników w stosunku do Pracodawcy i Przełożonych
Budowanie pozytywnej postawy życiowej w oparciu o własne zasoby, możliwości i dokonania
- Motywowanie w sytuacji przekroczenia „indywidualnego progu wydolności pracowników”
- Natężenie stresu a efektywność działania – analiza krzywej Yerkesa-Dodson‘a
- Główne czynniki demotywujące
- Najczęściej popełniane przez menedżerów błędy w motywowaniu
- Problem demotywacji – zjawisko syndromu wypalenia zawodowego
Mentoring jako styl wspierania ludzi w rozwoju
- Mentoring – istota procesu
Czym jest mentoring?
Mentoring jako styl wspierania ludzi w rozwoju
Główne założenia mentoringu, różnice: coach, doradca, mentor
- Mentoring – rola autorytetu w prowadzeniu osoby
- Słuchanie i obserwacja
Obserwowanie w kontekście zawodowym
Znaczenie mowy ciała w odbieraniu sygnałów w mentoringu
Aktywne słuchanie w procesie mentoringu
- Ćwiczenia w aktywnym słuchaniu i obserwacji
- Pytania w mentoringu
Rodzaje pytań w mentoringu – użyteczność i skuteczność
Funkcje pytań w mentoringu
Pytania trudne oraz pytania niewłaściwe
- Budowanie relacji w mentoringu
- Budowanie relacji w osobą będącą w mentoringu w oparciu o założenia inteligencji emocjonalnej
- Narzędzia w mentoringu
- Ćwiczenia w tworzeniu autorskich narzędzi użytecznych w prowadzeniu mentoringu
Zastosowanie wypracowanych modeli w praktyce
- Konstruktywna informacja zwrotna – podstawowe narzędzie w pracy menedżera
- Dekalog informacji zwrotnej
- Jednominutowa pochwała oraz jednominutowa reprymenda
- Budowanie kultury coachingu i mentoringu w Firmie
Specyfika rozmowy coachingowej – symulacje
- Mini wykład ćwiczenia zespołowe
- Ćwiczenia indywidualne
- Warsztat z wykorzystaniem kamery; feedback trenera
CASE STUDY
Wypracowanie skutecznych rozwiązań komunikowania się wewnątrz firmy, sposoby implementacji wypracowanych rozwiązań w organizacji
PODSUMOWANIE SZKOLENIA
Podsumowanie szkolenia
Zwierciadło zespołu – indywidualny feedback dla uczestników dotyczący mocnych stron obszarów potencjału rozwijanego podczas szkolenia
Wytyczenie obszarów do pracy po szkoleniu
16.00 Zakończenie szkolenia