Ładowanie Wydarzenia

COACHINGOWY STYL ZARZĄDZANIA – MENEDŻER COACHEM

18 V 2021

 

ONLINE

szkolenie 1 dniowe

cena

690 PLN + VAT

Prowadzący szkolenie

K. Kuśpit zdjęcie

KONRAD KUŚPIT

TRENER, DORADCA, COACH

O szkoleniu

GŁÓWNE ZAGADNIENIA:

  • Coaching w organizacji uczącej się i menedżer jako motywujący Coach
  • Wymagania i oczekiwania pracowników w stosunku do Pracodawcy i Przełożonych
  • Budowanie pozytywnej postawy życiowej w oparciu o własne zasoby, możliwości i dokonania
  • Mentoring jako styl wspierania ludzi w rozwoju
  • Mentoring jako styl wspierania ludzi w rozwoju
  • Specyfika rozmowy coachingowej – symulacje
  • CASE STUDY
vf_31248877_ds

Program szkolenia

9.00 Rozpoczęcie szkolenia

Coaching w organizacji uczącej się i menedżer jako motywujący Coach

  • Definicja coachingu
  • Jak zbudować efektywną relację coach/ menedżer – pracownik?
  • Cele coachingu
  • Kto może być coachem? Zmiana przekonań, nastawienia i  automotywacji przez coaching
  • Budowanie relacji a coachingowe podejście do zarządzania
  • Szef jako coach

Jakie cechy wspomagają pracę coacha, a jakie mogą ją utrudniać?

Umiejętności komunikacyjne niezbędne w warsztacie coacha

Osobowość coacha – ocena kompetencji

  • Narzędzia coacha
  • Informacja zwrotna
  • Zadawanie tzw. mocnych i celnych pytań
  • Parafraza jako narzędzie w coachingu
  • Championing i wyzwania
  • Podstawowe obszary coachingu

Określenie stanu zastanego

Zawarcie kontraktu

Obserwacja

Informacja zwrotna

Budowanie relacji

  • Metoda GROW w coachingu menedżerskim nastawionym na rozwiązywanie problemów
  • Symulacja prowadzenia rozmowy ukierunkowanej na rozwiązanie problemu z menedżerem średniego szczebla z zastosowaniem mentody GROW
  • Efekty w procesie coachingu – ustalanie celów i obserwacja postępów
  • Wdrażanie coachingu do organizacji
  • Case study z zakresu coachingu.

Wymagania i oczekiwania pracowników w stosunku do Pracodawcy i Przełożonych

Budowanie pozytywnej postawy życiowej w oparciu o własne zasoby, możliwości i dokonania

  • Motywowanie w sytuacji przekroczenia „indywidualnego progu wydolności pracowników”
  • Natężenie stresu a efektywność działania – analiza krzywej Yerkesa-Dodson‘a
  • Główne czynniki demotywujące
  • Najczęściej popełniane przez menedżerów błędy w motywowaniu
  • Problem demotywacji – zjawisko syndromu wypalenia zawodowego

Mentoring jako styl wspierania ludzi w rozwoju

  • Mentoring – istota procesu

Czym jest mentoring?

Mentoring jako styl wspierania ludzi w rozwoju

Główne założenia mentoringu, różnice: coach, doradca, mentor

  • Mentoring – rola autorytetu w prowadzeniu osoby
  • Słuchanie i obserwacja

Obserwowanie w kontekście zawodowym

Znaczenie mowy ciała w odbieraniu sygnałów w mentoringu

Aktywne słuchanie w procesie mentoringu

  • Ćwiczenia w aktywnym słuchaniu i obserwacji
  • Pytania w mentoringu

Rodzaje pytań w mentoringu – użyteczność i skuteczność

Funkcje pytań w mentoringu

Pytania trudne oraz pytania niewłaściwe

  • Budowanie relacji w mentoringu
  • Budowanie relacji w osobą będącą w mentoringu w oparciu o założenia inteligencji emocjonalnej
  • Narzędzia w mentoringu
  • Ćwiczenia w tworzeniu autorskich narzędzi użytecznych w prowadzeniu mentoringu

Zastosowanie wypracowanych modeli w praktyce

  • Konstruktywna informacja zwrotna – podstawowe narzędzie w pracy menedżera
  • Dekalog informacji zwrotnej
  • Jednominutowa pochwała oraz jednominutowa reprymenda
  • Budowanie kultury coachingu i mentoringu w Firmie

Specyfika rozmowy coachingowej – symulacje

  • Mini wykład ćwiczenia zespołowe
    • Ćwiczenia indywidualne
    • Warsztat z wykorzystaniem kamery; feedback trenera

CASE STUDY

Wypracowanie skutecznych rozwiązań komunikowania się wewnątrz firmy, sposoby implementacji wypracowanych rozwiązań w organizacji

PODSUMOWANIE SZKOLENIA

Podsumowanie szkolenia

Zwierciadło zespołu – indywidualny feedback dla uczestników dotyczący mocnych stron obszarów potencjału rozwijanego podczas szkolenia

Wytyczenie obszarów do pracy po szkoleniu

16.00 Zakończenie szkolenia

KONTAKT

Biuro Konferencji i Szkoleń

vfc małe

Biuro

Tel. 791 404 321

Patron medialny