Loading Events

Jakie zmiany wprowadza RODO dla sklepów internetowych?

11 I 2018

Warszawa

szkolenie 1 dniowe

cena

399 PLN + VAT

Prowadzący szkolenie

AZ fot

TERESA GRABOWSKA

Niezależny ekspert, właściciel firmy TG-Doradztwo i Zarządzanie
AZ fot

Bogusława Pilc

Radca Prawny, Dyrektor Departamentu Inspekcji w Biurze GIODO
AZ fot

Andrzej Zieliński

starszy inspektor w Departamencie Inspekcji Biura GIODO
AZ fot

Mariola Wieckowska

ABI, Allegro i Ceneo

O szkoleniu

PODCZAS KONFERENCJI PRELEGENCI ODPOWIEDZĄ NA PYTANIA:

  • Jak powinna wyglądać zgoda na przetwarzanie danych osobowych klientów?
  • Jakie są nowe obowiązki informacyjne wobec osób, których dane są przetwarzane?
  • Jakie prawa maja osoby fizyczne których dane osobowe są przetwarzane?
  • Jak dostosować dokumentacje przetwarzania danych osobowych?
  • Jakie są prawidłowe zapisy w umowie powierzenia przetwarzania danych osobowych klientów?
  • Jaka jest bezpieczna współpraca z firmami zewnętrznymi? (np. w zakresie obsługi systemów informatycznych).
  • Jak przygotować się do kontroli organu nadzorczego?

Każde wystąpienie prelegenta to dawka rzetelnych informacji i praktycznych narzędzi, które trzeba wdrożyć w związku z rozporządzeniem RODO.

Bezpieczeństwo to nie produkt – to proces. Dlaczego?

Rozporządzenie Unii Europejskiej (RODO) i nowa ustawa o ochronie danych osobowych wprowadzaja szereg zmian i nowosci w porównaniu do obecnej wykładni prawnej,

  • Kary za naruszenie przepisów przez przedsiębiorstwa mogą sięgać do 20 mln €
  • Nowe przepisy będą obowiązywać od 25 maja 2018 roku,
  • Dane osobowe klientów to nowe obowiązki dla sklepów internetowych
  • Sklepy internetowe posiadają szeroki zestaw danych osobowych swoich klientów: imiona i nazwiska, adresy, numery
    telefonów czy adresy e-mail

Właściciel sklepu internetowego występuje w roli administratora danych osobowych i na nim ciążą obowiązki zapewnienia właściwej ochrony danych osobowych klientów oraz ich należytego wykorzystania

  • Wiele sklepów internetowych wykorzystuje metodę profilowania przy przetwarzaniu danych osobowych klientów co również ustawodawca unijny uregulował w nowych przepisach,

UDZIAŁ W KONFERENCJI ZAPEWNI

Pakiet wiedzy, pozwalający na przystosowanie procesów przetwarzania danych osobowych w sklepie internetowym do wymogów nowych przepisów prawnych

  • Poznanie obszarów stanowiących największe ryzyko w rozumieniu nowych przepisów
  • Poznanie konkretne wskazówki jak postępować właściwie w typowych i nietypowych sytuacjach związanych z zarządzaniem danymi osobowymi np. Prezentacja przykładowego podejścia do wdrożenia RODO w organizacji
  • Odpowiedz na pytanie czy jesteś gotowy na RODO?
RODO SKLEPY INTERNETOWE

szkolenia

9.00 -9.30 Rejestracja uczestników i poranna kawa

9.30 Oficjalne rozpoczęcie Konferencji i powitanie uczestników

9.30 -10.00 Wprowadzenie do tematyki Konferencji – „RODO w pigułce”

  • Przyczyny i cele wprowadzenia reformy – ramy prawne i terminy
  • Kogo będą obowiązywać przepisy RODO
  • Katalog wprowadzonych zmian i nowości
  • Metodologia wprowadzenia nowych przepisów

Teresa Grabowska, niezależny ekspert, właściciel firmy TG-Doradztwo i Zarządzanie, prezes ECDDP ODO

10.00 – 11.30 Podstawowe zasady przetwarzania danych osobowych

  •  Zgoda jako podstawa przetwarzania danych
  • Legalne przetwarzanie danych wrażliwych
  • Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych klientów
  • Prawa osób, których dane dotyczą w RODO:
  • Rozbudowane obowiązki informacyjne wobec klientów
  • Ułatwienia i więcej praw dla podmiotów danych (klientów)

Bogusława Pilc, radca prawny, Dyrektor Departamentu Inspekcji w Biurze GIODO

11.30 – 11.45 Przerwa na kawę

11.45 – 12.45 Skutki naruszenia ochrony danych osobowych

  • Inspektor Ochrony Danych Osobowych –DPO ( obecnie ABI )
  • Jak przygotować się do kontroli organu nadzorczego (sprawdzam!)
  • Nowy system sankcji za naruszenie przepisów o ochronie danych osobowych

Bogusława Pilc, radca prawny, Dyrektor Departamentu Inspekcji w Biurze GIODO

12.45 – 13.30 Jak dostosować systemy przetwarzania danych do RODO

  • Obsługa naruszeń ochrony danych osobowych
  • Dostosowanie dokumentacji przetwarzania danych osobowych do wymogów RODO
  • Bezpieczna współpraca z firmami zewnętrznymi? (m.in w zakresie obsługi systemów informatycznych)

Andrzej Zieliński, starszy inspektor w Departamencie Inspekcji w Biurze GIODO

13.30 – 14.00 Lunch

14.00 – 15.30 Praktyczne podejście w przygotowaniu firmy do RODO: prawa podmiotów danych oraz ocena skutków dla ochrony danych i analiza ryzyka w kontekście zasady rozliczalności

  • Prezentacja przykładowego podejścia do wdrożenia RODO w organizacji
  • Sposoby wypełniania praw podmiotów danych w procesach manualnych i automatycznych w systemach IT.
  • Wykazanie stosowania zasady rozliczalności poprzez ocenę skutków dla ochrony danych (OSOD).
  • Analiza ryzyk w RODO
    • Ryzyko przetwarzania danych
    • Ryzyko prywatności
    • Ryzyko  w wstępnej ocenie skutków dla ochrony danych (WOSOD)
    • Ryzyko w OSOD
    • Ryzyko w notyfikacji

mgr inz. Mariola Wieckowska, ABI, Allegro i Ceneo

15.30 Zakończenie Konferencji i wręczenie certyfikatów uczestnikom

KONTAKT

Zakres merytoryczny

vfc małe

Ewa Chrzanowska

Sales Specialist
884 377 776

Biuro Konferencji i Szkoleń

vfc małe

Biuro

Tel. 791 404 321