Jest trenerem, który wyrósł z menedżera. Łączy radość i ogromne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z ponad 20-letnią praktyką zawodową w bardzo zróżnicowanych organizacjach, od międzynarodowych korporacji aż po małe firmy rodzinne. Przeszedł długą drogę od handlowca, przez stanowiska kierownika i dyrektora regionalnego, do menedżera odpowiedzialnego za cały dział sprzedaży. Ukończył szkołę trenerów i szkołę coach’ów TROP. 19 lat doświadczenia w prowadzeniu szkoleń, ponad 2000 zrealizowanych dni
szkoleniowych, powyżej 100 procesów coachingowych i kilkadziesiąt wdrożonych kompletnych strategii biznesowych w organizacjach. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w firmach takich, jak: Danone Polska, Master Foods Polska (Mars Inc.), Netia Telekom, Wittchen, Generali i Stella Pack SA. Jest również przedsiębiorcą – prowadzi własną firmę.
Autor koncepcji rozwojowych “Hybrid Management” i „Turquoise salesmen” opartych o połączone założenia partycypacji, wykorzystania klasycznych narzędzi zarządczych i formuły „edutainment”.
SPECJALIZACJA – GŁÓWNE OBSZARY
• Szkolenia menedżerskie (leadership, „turkus”, motywowanie, MBO)
• Szkolenia handlowe (negocjacje, perswazja, merchandising)
• Szkolenia z rozwoju osobistego (asertywność, kreatywność
• coaching
• Consulting w 3 obszarach:
– analiza strategiczna przedsiębiorstw (BCG, PEST, Porter, SWOT, architektura procesów, inne), projektowanie i wdrożenie kompletnych strategii biznesowych, reorganizacja w kierunku „filozofii turkusu”
– analiza, optymalizacja, projektowanie i wdrażanie rozwiązań systemowych ZZL (oceny okresowe, systemy motywacyjne, systemy szkoleń, rekrutacja i selekcja)
– restrukturyzacja funkcjonowania/organizacji działów sprzedaży w oparciu o dedykowane strategie marketingowe; projektowanie i wdrażanie standardów ekspozycyjnych
UNIKALNE DOŚWIADCZENIE
Jest trenerem z unikalnym, 5-poziomowym doświadczeniem w dziedzinie
sprzedaży i zarządzania:
• sam pracował jako handlowiec w zróżnicowanych branżach
• zarządzał sprzedażą jako menedżer wszystkich szczebli
• jako menedżer projektował i wdrażał rozwiązania systemowe z zakresu
marketingu i ZZL wspierające efektywność działu sprzedaży
• jako trener, doradca i coach prowadzi szkolenia, sesje coachingowe/mentoringowe i kompleksowy consulting z zakresu sprzedaży
• jest specjalistą z zakresu merchandisingu, projektowania i wdrażania standardów ekspozycyjnych oraz opartych o nie kompletnych strategii marketingowych dla firm sektora FMCG (producentów i retailingu); przeszedł szkolenia z zakresu zastosowania i przez wiele lat korzystał z profesjonalnych narzędzi jak Spaceman Professional, Apollo, Rzecki Open Space, zajmuje się tym aspektem również od strony naukowej