9.00 Rozpoczęcie szkolenia
- Cele szkolenia i wspólne zasady
- Ćwiczenie integracyjne
- Oczekiwania uczestników szkolenia
Integracja Zespołu – ćwiczenia wprowadzające i motywujące do pracy nad osobistymi kompetencjami
Podstawy wiedzy i umiejętności z zakresu Inteligencji Motywacyjnej
- Na czym polega każda ze strukturalnych ról w organizacji, jakie niesie ze sobą korzyści, a jakie ograniczenia?
- Znajomość wizji i celów organizacyjnych, rozumienie własnego wkładu w osiąganie rezultatów, a motywacja do wykonywania zadań
- Czym jest Inteligencja Motywacyjna?
- Kompetencje osobiste i społeczne
- Mapowanie kompetencji
- Samoocena w zakresie ogólnego poziomu
- Empatia – czym jest i jakie ma znaczenie
Praktyczne zastosowanie Inteligencji Motywacyjnej
- Zindywidualizowane podejście do pracowników – analiza przeprowadzonych testów na pracownikach
- Typologia podejścia do wyznaczania motywujących zadań
- Mapa zaangażowania jako technika diagnozowania stopnia zaangażowania członków zespołu w zmiany
Dlaczego jesteśmy różni – style społeczne i umiejętność ich zastosowania
Budowanie motywacji pracowników – odpowiedzialność lidera
- Lider motywujący i lider demotywujacy
- Główne czynniki demotywujące
- Symptomy spadku morale w zespole
- Najczęściej popełniane błędy w motywowaniu
- Case study z zakresu motywowania – znalezienie motywatorów dla swojego zespołu i przećwiczenie jak je zastosować
- Test na potrzebę uznania – badający stopień zapotrzebowania uczestników na okazywanie uznania
- Pochwała i krytyka – znaczenie motywacyjne każdej z tych form oceny (jednominutowa pochwała i jednominutowa reprymenda)
- Rozpoznanie kluczowych motywatorów
- Poznanie motywatorów naszych pracowników kluczem do budowania ich zaangażowania
- Co motywuje ludzi – źródła motywacji
- Poziom motywacji a efektywność działania
- Trójczłonowy model potrzeb Adaira
- Analiza czynników podnoszących/ obniżających poziom motywacji- ćwiczenie zespołowe połączone z dyskusją
Budowanie zaangażowania pracowników w pracę zespołu i osiąganie ambitnych celów
- Ćwiczenie indywidualne „Mapowanie motywatorów zespołu”
- Poziom motywacji a efektywność działania
- Analiza czynników podnoszących poziom motywacji – czynniki higieniczne i motywatory
- Metody motywowania członków zespołu m.in. nagradzania wkładu osób i świętowania sukcesu zespołu
- Ćwiczenie zespołowe „Motywacja doskonała” (macierz motywacyjna)
- Wybrane sposoby motywowania pracowników
- Jak efektywnie motywować pracowników?
- Rola motywatorów finansowych w budowaniu zaangażowania
- Motywowanie w sytuacji przekroczenia „indywidualnego progu wydolności pracowników”
- Menedżer motywujący vs menedżer demotywujący
- Ćwiczenie „Uderzenie w motywację”
Feedback jako kluczowa sprawność interpersonalna menedżera
- Znaczenie informacji zwrotnej
- „Dekalog informacji zwrotnej”
- Feedback jako silny impuls do rozwoju zawodowego i osobistego
- Wzmacnianie
- Korygowanie
- Docenianie
- Jak efektywnie dawać i pozyskiwać informację zwrotną?
- Budowanie klimatu zaufania przez konstruktywną informację zwrotną
- Jak korygować zachowania nie uderzając w osobę i nie niszcząc relacji – doskonalenie umiejętności
- Case study z zakresu udzielania informacji zwrotnej
- Od kompetencji do postawy – budowanie kultury feedbacku w Organizacji
16.00 Zakończenie szkolenia