Ładowanie Wydarzenia

PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI I DYSKRYMINACJI W ŚRODOWISKU PRACY

29 III 2023

ONLINE

szkolenie 1 dniowe

cena

1490 PLN + VAT

Prowadzący szkolenie

JAROSŁAW MARCINIAK

Jarosław Marciniak

ekspert w dziedzinie przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w zatrudnieniu

O szkoleniu

SZKOLENIE DEDYKUJEMY:

  • Administracji Publicznej

 

PODCZAS SZKOLENIA OMÓWIMY:

  • MOBBING, DYSKRYMINACJA – WŁAŚCIWE ROZUMIENIE POJĘĆ
  • KONSEKWENCJE MOBBINGU, DYSKRYMINACJI
  • FAKTYCZNE PRZECIWDZIAŁANIE – OBOWIĄZKI PRACODAWCY I PRACOWNIKÓW
  • PROCEDURY ANTYMOBBINGOWE I ANTYDYSKRYMINACYJNE
  • WŁAŚCIWE PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI I DYSKRYMINACJI – STANDARDY POSTAW I ZACHOWAŃ W MIEJSCU PRACY
train the trainers

szkolenia

10.00 Rozpoczęcie szkolenia

MOBBING, DYSKRYMINACJA – WŁAŚCIWE ROZUMIENIE POJĘĆ

  • Definicje mobbingu a praktyka
  • Zjawisko mobbingu – określenie kluczowych elementów
  • Jak odróżnić mobbing i dyskryminację od zachowań dopuszczalnych w miejscu pracy
  • Zmiany przepisów kodeksu pracy – aktualne i zmiany przygotowywane
  • Charakterystyka pojęcia dyskryminacji/ molestowania
  • Jakie powinno być podejście do tych zjawisk

KONSEKWENCJE MOBBINGU, DYSKRYMINACJI

  • Konsekwencje prawne – odpowiedzialność pracodawcy, odpowiedzialność kadry kierowniczej
  • Praktyka sądowa – najważniejsze orzeczenia, o których powinniśmy pamiętać
  • Konsekwencje zarządcze, zespołowe, indywidualne

FAKTYCZNE PRZECIWDZIAŁANIE – OBOWIĄZKI PRACODAWCY I PRACOWNIKÓW

  • Konieczność przełożenia prawnych zapisów na praktykę zarządzania
  • Możliwy zakres działań wynikający z obowiązku pracodawcy- najnowsze praktyki
  • Jak odróżnić mobbing od „zwykłego” stresu w miejscu pracy i od wypalenia zawodowego

PROCEDURY ANTYMOBBINGOWE I ANTYDYSKRYMINACYJNE

  • Cel procedury antymobbingowej (antydyskryminacyjnej) – realne możliwości oddziaływania
  • Dobre praktyki przeciwdziałania
  • Stosowanie sankcji wobec sprawców – jakie sankcje i w jakim zakresie

WŁAŚCIWE PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI I DYSKRYMINACJI – STANDARDY POSTAW I ZACHOWAŃ W MIEJSCU PRACY

  • Stosunki pomiędzy kadrą kierowniczą a pracownikami, uprawnienia kierownicza
  • Wymagania dotyczące postaw i zachowań pracowników –uprawnienie kierownicze (pracodawcy)
  • Nie wszystko jest mobbingiem! Rozliczanie pracowników a kwestie mobbingu
  • Pojęcie należytej staranności w pracy – obowiązek pracowników
  • Nienegocjowalność poleceń – jako zasada w pracowniczym podporządkowaniu
  • Zwracanie uwag i krytyka w środowisku pracy – zasady i granice
  • Spotkania i narady – zasady przekazywania (i odbioru przez pracowników!) informacji
  • Kontakty szefowie – podwładni, kultura wypowiedzi i zasada aktywnego słuchania

PODSUMOWANIE SZKOLENIA – REKOMENDACJE DLA UCZESTNIKÓW

15.30 Zakończenie szkolenia

KONTAKT

Zakres merytoryczny

https://vfconferences.pl/wp-content/uploads/2020/07/cropped-vfconferences_favi.png

Ewa Dawid

Sales Specialist
884377776

Biuro Konferencji i Szkoleń

vfc małe

Biuro

Tel. 791 404 321