Celem warsztatu jest rozwinięcie u osób szkolonych – managerów średniego i wyższego szczebla – praktycznych umiejętności z zakresu tworzenia skutecznych i wydajnych systemów motywacyjnych, zwłaszcza dla zespołów sprzedażowych.
Końcowym celem opisanych zadań jest nabycie przez szkolonego praktycznych umiejętności dostosowywania strategii motywacyjnych do profilu osobowości pracownika oraz takiego kreowania zespołem, by wszyscy jego członkowie dobrze się w nim czuli i utrzymywali maksymalną wydajność.
PRZEBIEG TRENINGU:
Zajęcia podzielone są na bloki. W ramach każdego bloku uczestnicy zaliczają krótkie wprowadzenie teoretyczne, po czym trenują użycie wybranych technik oraz konstruują plany sprzedaży i systemy wynagrodzeń i prowizji.
W trakcie treningu uczestnicy otrzymają materiały dydaktyczne, a po jego zakończeniu imienne certyfikaty potwierdzające udział w szkoleniu.
9.30 – 10.00 Rejestracja i poranna kawa
10.00 – 11.00 Psychologia przywództwa i motywowania pracowników
• Zespół jako grupa – psychologia działania grup, pracy w grupie i myślenia grupowego
• Kultura przywództwa i motywowanie – rola i definicje. Kto i kiedy jest dobrym liderem?
• Kiedy kij, a kiedy marchewka? Podstawy psychologii motywacji
• Psychologia wpływu społecznego a przekonywanie pracowników, by robili, co chcemy
• Typy charakterologiczne pracowników i wzmocnienia, które na nich działają
• Ocena i informacje zwrotne a motywowanie podwładnego na stanowisku sprzedażowym
11.00 – 12.00 Motywowanie podwładnego do działania – zarys teoretyczny
• Motywacja jako czynnik różnicujący pracowników: skąd entuzjazm u jednych, a bierność u innych?
• Zachęcać czy straszyć? Efekty strachu i rywalizacji w zarządzaniu sprzedawcami
• Zrozumienie ludzkiej natury i potrzeb jako podstawa skutecznej motywacji
12.00 – 12.15 Przerwa na kawę
12.15 – 13.15 Motywowanie handlowców – przegląd technik i środków
• Główne typy bodźców motywujących pracowników w dziale sprzedaży
• Pieniądze jako podstawowy czynnik motywujący handlowców
• Motywowanie pozafinansowe. Kiedy bodźce niematerialne mogą być silniejsze niż pieniądz?
• Zależności między motywacją i doświadczeniami pracowników
• Wpływ wybranych czynników motywujących na poziom zaangażowania pracowników
• Spadek motywacji sprzedawców z biegiem czasu – jak mu przeciwdziałać
13.15 – 14.00 Lunch
14.00 – 15.00 Realia firmy i branża a system wynagradzania handlowców
• Systemy wynagradzania sprzedawców: podstawa, premia, prowizja i ich możliwe kombinacje. Jak wpływają na motywację ludzi
• Premie uznaniowe, premie za wyniki i prowizje procentowe – co skuteczniej motywuje
• Główne zasady motywowania finansowego – poradnik dla szefa
15.00 – 16.00 Plany i targety a system motywacyjny i wysokość prowizji
• Plany i targety – czym są i jak je wyznaczać, by same w sobie motywowały pracowników
• Sztuka definiowania planów sprzedażowych: analiza SMART i model WARTO
• Szczegółowe zasady ustalania proporcji podstawa-prowizja
• Czynniki brane pod uwagę przy określaniu wysokości premii lub prowizji: zakres odpowiedzialności, staż pracy, średnia wynagrodzeń w danej branży, ogólna sytuacja na rynku
• Hierarchia czynników i ich wpływ na wynagrodzenie naszego pracownika
• Wyznaczanie atrakcyjnych progów prowizyjnych, czyli jak sprawić, by nasz handlowiec nie miał ochoty spocząć na laurach
• Progi a rentowność – jak tworzyć system motywacyjny, który opłaca się i handlowcom, i firmie
• System prowizyjny a rentowność sprzedaży w krótkim i długim okresie
• Korekty systemu motywacyjnego – jak je wprowadzać
16.00 Zakończenie pierwszego dnia warsztatu
Tel. 791 404 321