Loading Events

WARSZTAT PR MANAGERA – MEDIA RELATIONS WEBINAR

05 XI 2020

Warszawa

szkolenie 1 dniowe

cena

890 PLN + VAT

Prowadzący szkolenie

EWA GADOMSKA

EWA GADOMSKA

Marketerka, trener, doradca, inspiratorka kobiet

O szkoleniu

OPIS SZKOLENIA:

Warsztat PR managera to zajęcia, których celem jest przekazanie kompendium wiedzy i narzędzi z zakresu kontaktów z mediami. Podczas szkolenia, uczestnicy, przede wszystkim ćwiczą – doskonalą swój warsztat, lub uczą się go od początku. Zajęcia te pozwalają na rozwinięcie swoich dziennikarskich umiejętności, takich jak pisanie, czy wypowiedzi publiczne, niezbędnych w kontaktach z mediami. uczą także kreowania newsów, czyli tworzenia treści atrakcyjnych dla mediów, co zwiększa prawdopodobieństwo wykorzystania przesłanych materiałów przez media.

SKRÓCONY OPIS SZKOLENIA:

Szkolenie Media relations to zajęcia, na których uczestnicy będą mogli nauczyć się w jaki sposób dobierać właściwe media do poszczególnych działań public relations, oraz jak tworzyć właściwe relacje z mediami Poznają rodzaje tekstów jakie powinny być tworzone na użytek mediów i będą mogli przećwiczyć ich pisanie w praktyce.

DZIĘKI SZKOLENIU, UCZESTNICY:

  • Nauczą się kreować newsy
  • Zdobędą wiedzę na temat znaczenia media relations dla organizacji
  • Nauczą się tworzyć interesujące teksty na użytek mediów
  • Zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie kontaktów z mediami
  • Nauczą się dopasowywać poszczególne typy materiałów prasowych do typu mediów oraz okoliczności
  • Poznają przyczyny odrzucenia tekstów przez media
  • Nauczą się tworzyć ciekawe i intrygujące tytuły dla swoich tekstów
  • Poznają zasady przygotowania się na kryzysy oraz zapobieganie im
  • Stworzą strukturę media planu dla swoich organizacji

PROFIL UCZESTNIKA:

  • PR manager
  • Marketing manager
  • Specjalista ds. komunikacji
  • Osoby pełniące powyższe funkcje w organizacji
  • Pracownicy administracji publicznej zajmujący się komunikacją z mediami

METODY PRACY:

  • Case study
  • Warsztaty
  • Ćwiczenia na autorskich arkuszach
  • Burze mózgów
  • Ćwiczenia indywidualne, grupowe
  • Dyskusje
  • Odgrywanie scenek
  • Warsztaty pisania
vf_01592

szkolenia

9:30 Rejestracja i poranna kawa

  1. Poznaj media (tradycyjne i elektroniczne)
  • Komunikacja to dialog.
  • Odpowiedź na pytanie dlaczego do tej pory nie zbudowałeś wartościowych relacji z mediami.
  • Wartościowe relacje z mediami jako istotny element budowania wizerunku firmy.
  • Przegląd mediów – gdzie chcesz być widoczny.
  • Opracowanie strategii komunikacji z mediami – warsztaty.
  • Media plan – czym jest, jak tworzyć?
  • Potrzeby i oczekiwania mediów.
  • Dziennikarz też człowiek, czyli poznaj swoją „publiczność”.
  • Budowanie bazy dziennikarzy – jak się za to zabrać?

Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, praca na autorskich arkuszach „media plan”, warsztaty na autorskich arkuszach „planowanie strategii i komunikacji z mediami”.

  1. Formy kontaktu z mediami (online i offline)
  • Jak wykreować newsa? Czyli sposób na publikację materiałów prasowych.
  • Przyczyny odrzucenia materiałów.
  • Pisemne formy komunikacji z mediami:
  1. Misja firmy, informacja prasowa, background release, oświadczenie.
  • Warsztat tworzenia omówionych rodzajów wypowiedzi pisemnych na użytek mediów:
  1. informacja prasowa (jak tworzyć, kreacja intrygujących tytułów oraz chwytliwych leadów, właściwa konstrukcja treści)
  2. misja firmy – typowe błędy oraz warsztaty tworzenia misji

Metody pracy: ćwiczenie – „wykreuj newsa”, dyskusja, burza mózgów, case study – przykłady poszczególnych form komunikacji oraz przykłady złych i dobrych informacji prasowych, praca w grupach, ćwiczenia na tworzenie tytułów oraz leadów, warsztaty pisania na autorskich arkuszach „odwrócona piramida”.

III. Kontakty i spotkania z mediami – odczarowanie mitu.

  • Kreowanie ekspertów, czyli jak sprawić, by media same prosiły o opinię, wypowiedzi, komentarze. Elementy personal brandingu.
  • Wypowiedzi publiczne:
  1. język mediów
  2. rodzaje wystąpień medialnych, charakterystyka
  3. konstruowanie szybkich wypowiedzi dla mediów
  4. trudne sytuacje podczas wystąpień
  • E-PR – kontakty i zarządzanie współpracą z mediami internetowymi (w tym z blogerami, vlogerami – jak dobrać najbardziej odpowiednich, ustalanie budżetu, rozpoczęcie współpracy).
  1. strona www jako podstawowe źródło informacji o firmie (wirtualne biuro prasowe, newsy itd. – kiedy zamieszczać, w jakiej formie itd.)
  2. social media – jak je wykorzystywać do budowania spójnego wizerunku
  • Organizacja spotkań dla przedstawicieli mediów
  1. konferencja prasowa, briefingi, spotkania, imprezy
  2. press pack
  3. co zrobić, by media pojawiły się na imprezie
  • Patronaty medialne – po co, jak je uzyskać, od jakich mediów?

Metody pracy: ćwiczenie – „język mediów”, dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, warsztat – „jaki jest mój personal brand”,  warsztaty planowania konferencji prasowej na autorskich arkuszach.

  1. Zarządzanie kryzysowe:
  • Zarządzanie sytuacja kryzysową
  • Książka kryzysowa – czym jest, jaką ma strukturę, kiedy tworzyć
  • Opracowanie zasad zarządzania kryzysem
  • Monitoring, czyli o kryzysie wiemy najszybciej
  • Kryzysy wizerunkowe w internecie – narzędzia i metody radzenia sobie z nimi
  • Case study – uczmy się na błędach i sukcesach innych
  • Strategia komunikacji jako sposób na unikanie kryzysów

Metody pracy:

  • Dyskusja
  • Burza mózgów
  • Case study – przykłady dobrze i źle zarządzanych kryzysów
  • Praca w grupach
  • Warsztaty tworzenia struktury książki kryzysowej na autorskich arkuszach

16:00 Zakończenie szkolenia

KONTAKT

Zakres merytoryczny

favicon

Zespół ds szkoleń miękkich

Project Manager
534 255 801

Biuro Konferencji i Szkoleń

vfc małe

Biuro

Tel. 791 404 321

Patroni medialni