Loading Events

WARSZTATY ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTU

10-11 XII 2020

4-5 II 2021

ONLINE

szkolenie 2 dniowe

cena

990 PLN + VAT

Prowadzący szkolenie

k.kuspit-zdjecie

KONRAD KUŚPIT

Trener, doradca, coach

O szkoleniu

PRAKTYCZNE WARSZTATY ROWIĄZYWANIA KONFLIKTU to możliwość otrzymania ogromnej dawki wiedzy a także wiele ciekawych gier symulacyjnych i doskonała zabawa! Tak zabawa, gdyż szkolenie to będzie świetną okazją do zdiagnozowania mechanizmów rodzącego się i eskalującego konfliktu. Wnioski wypracowane na podstawie prowadzonych gier będą przydatne w trakcie całego szkolenia!

 

vf_231746202_ds

szkolenia

  1. „WYPRAWA” – inspirująca gra szkoleniowa z wprowadzająca do zagadnienia rozwiązywania konfliktu. Doskonała zabawa, a zarazem świetna okazja do zdiagnozowania mechanizmów rodzącego się i eskalującego konfliktu. Wnioski wypracowane na podstawie gry będą przydatne w trakcie całego szkolenia.
  2. CZYM JEST KONFLIKT? – wprowadzenie do radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
    • Czym jest konflikt?
  • Rodzaje konfliktów
  • Koło konfliktu Moore’a
  • Pozytywne i negatywne skutki konfliktu
  • Fenomen „dylematu więźnia”
    • Matryca konfliktu wg. Thomasa – Kilmanna
  • Profilowanie Uczestników testem autodiagnostycznym
  • 5 typowych skryptów reagowania w trudnych sytuacjach/konfliktowych
  • Konsekwencje stosowania danego skryptu
  • Etapy konfliktu wg. P. Colemana
  • Poziomy piramidy a techniki piramidy Colemana
  1. JAK ROZWIĄZYWAĆ KONFLIKT? – metody reagowania w przypadku pojawienia się sytuacji konfliktowych
    • Podstawowe „zasady bezpieczeństwa” w konflikcie
  • Jak kontraktować zasady działania w konflikcie z jego stronami – kontrakt psychologiczny
    • Metoda harvardzka i jej reguły w rozwiązywaniu konfliktów
  • Oddzielanie interesów od stanowisk – techniki diagnozowania i kontraktowania prawdziwych przyczyn konfliktu
  • Oddzielanie ludzi od problemu – zastosowanie profilowania behawioralnego i empatyzowania
  • Odwołanie do obiektywnych kryteriów – jak je zdefiniować
  • Opracowanie korzystnych rozwiązań dla wszystkich interesariuszy/stron konfliktu
    • Uniwersalna procedura działania w przypadku konfliktu:
  • Perspektywa przełożonego
  • Perspektywa współpracownika
  • Konflikt w zespole
  • Teoria 5 dysfunkcji pracy zespołu wg. P. Lencioniego
  • Jak przeciwdziałać dysfunkcjom: “brak zaufania” i “obawa przed konfliktem”
  1. “EPIDEMIA” – gra negocjacyjna skoncentrowana na rozwoju umiejętnego stosowania tzw. harvardzkich zasad rozwiązywania konfliktu. Jest doskonałem testem/podsumowaniem umiejętności z zakresu skutecznego komunikowania się w sytuacji trudnej i działania w stylu win-win. Dostarcza wiele rozrywki, wynosi umiejętności rozwiązywania konfliktów na najwyższy poziom, jest też źródłem silnej i wartościowej refleksji dla Uczestników.

 

  1. “NAD NILEM” – inspirująca gra szkoleniowa wprowadzająca do zgadnienia asertywności I komunikowania się pod wpływem silnych emocji. Gra w której na równi z celem liczy się droga dojścia do niego. Pod pozorem banalności, nawet błahości skrywa się wielopoziomowa inspiracja dla Uczestników szkolenia, pozwalająca rozwijać szeroki wachlarz kompetencji komunikacyjnych.
  2. CO TO JEST ASERTYWNOŚĆ?
  • Definicje asertywności vs. potoczne rozumienie
  • 5 praw człowieka wg. Herberta Fensterheima
  • NVC Marshalla Rosenberga a asertywność
  • 4 elementy komunikacji w Porozumieniu Bez Przemocy
  • 3 aspekty asertywności
  • Postawy asertywne
  • Profilowanie Uczestników testem autodiagnostycznym postaw życiowych
  • Zachowania zasertywne
  • Techniki asertywne
  1. TECHNIKI ASERTYWNOŚCI – techniki skutecznej komunikacji w sytuacjach konfliktowych.
  • Technika podstawowa: komunikat “JA” vs. “TY”
  • Emocje w komunikacji – jak wyrażać i jak reagować na ich ekspresję u innych osób
  • Sztuka informacji zwrotnej – sztuka asertywnej krytyki?
  • Zasady i metody udzielania feedback’u
  • FUO vs. FUKO
  • Kwadrat w kwadracie
  • Technika feedforward
  • Miniwarsztat udzielania informacji zwrotnej – symulacja w oparciu o realia zawodowe Uczestników
  • Inne techniki asertywne
  • dyskusja
  • odmowa
  • prośba
  • obrona przed agresją/wyrażanie gniewu
  • przyjmowanie krytyki
  1. “POLIGON SYTUACJI KONFLIKTOWYCH” – mini-warsztat pracy w oparciu wyłącznie o realia zawodowe Uczestników szkolenia. „Poligon” realizowany jest zazwyczaj według następującego schematu:
  • Przedstawienie przygotowanych wcześniej wg. określonego schematu case study (pre-work dla Uczestników warsztatu + opracowanie trenerskie)
  • Analiza problemu – dyskusja – wybór case study + propozycja rozwiązania
  • Wstępne testowanie rozwiązania (np. symulacja rozmowy z klientem/współpracownikiem)

 

 

 

 

KONTAKT

Zakres merytoryczny

znaczek vf

Zespół szkoleń miękkich

Dyrektor ds.Konferencji i Szkoleń
791 404 321

Biuro Konferencji i Szkoleń

vfc małe

Biuro

Tel. 791 404 321